امروزه با افزايش روز افزون تنش هاي رواني ناشي از غوطه ور شدن در محيط هاي اجتماعي و صنعتي نياز به فضايي آرام و دلنشين بيش از پيش احساس مي شود ، به همين دليل توجه به زيبايي دكوراسيون داخلی محلي كه در آن زندگي مي كنيم بسيار قابل اهميت است . متاسفانه در كشور ما كمتر توجهي به طراحی داخلی بنا ميشود و طراحی داخلی به رستورانها و مركز تجاري خلاصه مي شود . شايد يكي از دلايل مهم آن بالا بودن هزينه طراحي به وسيله فرد متخصص است .من در اينجا به نكاتي ساده در مورد طراحی داخلی آپارتمان اشاره ميكنم تا شما نيز بتوانيد بدون استفاده از تخصص فردي تا حدودي به طراحي فضاي آپارتماني خود بپردازيد.

مطلب مرتبط: دكوراسيون منزل آپارتمانی با فضايی دعوت كننده

فضاي ورودي: ورودي ساختمان جزء فضاهايي مي باشد كه در طراحي دكوراسيون داخلی آن كمتر توجه مي شود و معمولا" به عنوان جا كفشي از آن استفاده مي شود ، در صورتي كه اولين فضايي كه پيام دعوت را به مخاطب ارسال مينمايد ورودي است . و ميبايست اين پيام را با بگار گيري عناصر بصري مناسب تقويت كرد . جهت تحقق بخشيدن به اين هدف ميتوان از كمد هاي جا لباسي همراه با بوفه استفاده كرد . توجه كنيد كه ابعاد عرضي كمد زياد نباشد زيرا فضا را خرد و حقير مي نمايد. استفاده از يك آينه سر تا پا نيز اين فضا را كامل تر مي كند.

نشيمن و پذيرايي : در دكوراسيون منزل بعد از ورودي به فضاي نشيمن و پذيرايي مي رسيم . عناصري كه در مسير ورود به نشيمن يا پذيرايي قرار مي گيرند ميبايست به نحوي چيده شوند كه فرد را به طرف محلمبلمان هدايت و همراهي نمايند. و تا حد امكان باعث دور زدن و يا چرخيدن مهمان نشوند. پيش بيني شومينه در فضاي نشيمن نحوه چيدمان مبل ها را آسان تر مي نمايد، در اين حالت امكان قرار دادن مبل ها بصورت متقارن در دو طرف شومينه فراهم ميشود. نحوه قرارگيري مبلمان پذيرايي بهتر است بصورت دوار يا مستطيلي باشد و در صورت قرار دادن يك آباژور در زاويه بين مبلها مي توان بر ابهت فضا افزود. دقت كنيد آباژور را از نوع بلند پايه انتخاب نماييد .( به جاي آباژور مي توانيد از گياهان بنجامين استفاده كنيد . )

 

 

دكوراسيون منزل آپارتماني

مطلب مرتبط: دكوراسيون منزل با فضای نشيمن اجتماعی و باز

 فضاينهار خوري  : نهار خوري معمولا" در كنار پذيرايي قرار مي گيرد و نياز به ميز نهار خوري ، كمد يا قفسه اي براي نگهداري ظروف و نورپردازی مناسب دارد . دقت كنيد كه ميز را نسبت به ابعاد فضا انتخاب نماييد ، معمولا" تا دو برابر اعضاي خانواده كافي است.

 

اتاق خواب : اتاق خواب معمولا" جهت استراحت مورد استفاده قرار مي گيرد و ميبايست تمام توان را براي ايجاد آرامش در آن بكار گرفت . در دكوراسيون اتاق خواب بهتر است از رنگهاي سرد استفاده شود ( مانند رنگ مايه هاي سبز و آبي ) زيرا رنگ هاي سرد آرامش بخش هستند. دقت نماييد تخت را در زير پنجره و يا روبروي در ورودي اتاق قرار ندهيد. زيرا هنگام باز بودن درب اتاق فردي كه بر روي تخت داز كشيده كاملا" قابل ديد است.

دكوراسيون منزل آپارتماني

اتاق خواب فرزندان : برخلاف پدر و مادر فرزندان علاوه بر استراحت در اتاق خواب استفاده هاي ديگري نيز از آن مي برند و نحوه طراحي بستگي به جنسيت ( دختر يا پسر ) ، رشته تحصيلي ، سن و . دارد و نسبت به نياز آنها طراحي صورت مي پذيرد.

 

دكوراسيون اتاق خواب

اتاق كودك : در دكوراسيون اتاق كودك ميبايست از رنگ هاي شاد و مورد علاقه كودكان استفاده كرد .معمولا" كودكان به رنگهاي قرمز ، زرد ، سبز و آبي علاقه زيادي دارند. در اتاق كودك مي بايست فضا را به بخشهاي كوچكتري تقسيم كرد، مانند فضايي براي استراحت ، پخش كردن اسباب بازي ها و بازي كردن ، ميزي كه بتوانند بر روي آن نقاشي كنند ، قفسه براي نگهداري اسباب بازيها و. بر روي ديوار اتاق كودك ميبايست سطحي براي چسباندن نقاشي ها پيش بيني شود . دقت كنيد كه حتما" كف اتاق را با موكت يا ساير پوشش دهنده هاي مشابه بپوشانيد ، زيرا كودكان علاقه زيادي به بازي كردن در كف اتاق دارند.

مطلب مرتبط: دكوراسيون منزل آپارتمان زولتان در بوداپست